Verificati anvelopele in mod regulat.
Mentineti presiunea din anvelope la un nivel corespunzator asa cum este indicata de producatorul automobilului, indicatia poate fi gasita pe caroserie (marginea portierei automobilului, stalpul portierei sau usita rezervorului). Faceti asta cel putin o data pe luna. Verificati adancimea benzii de rulare a anvelopelor (uzura). O adancime corecta a benzii de rulare va va ajuta sa preveniti deraparile si acvaplanarea.
Reduceti viteza
La caderea ei, ploaia se amesteca cu murdaria si uleiul de pe sosea creand conditii de alunecare propice deraparilor. In momentul in care rulati cu o viteza mai mica, o portiune mai mare a benzii de rulare a anvelopei intra in contact cu soseaua, ceea ce duce la o tractiune mai buna.
Cum sa va redresati dupa ce ati derapat
Nu apasati brusc frana daca nu aveti un sistem de anti-blocare la franare (ABS). Daca aveti ABS, aplicati o presiune ferma, constanta asupra franelor si virati in directia in care ati derapat.
Pastrati o distanta suficienta fata de masina din fata.
Pe carosabil ud, franarea dureaza de apoximativ trei ori mai mult decat pe carosabil uscat. Mentineti o distanta de cel putin lungimea a doua automobile fata de autovehiculul antemergator.Rulati pe urmele automobilului din fata dumneavoastra.
Evitati sa utilizati excesiv franele. Incetiniti luand piciorul de pe acceleratie.Nu uitati sa aprindeti farurile.
Daca ploaia devine torentiala, opriti!
Trageti pe dreapta pana la oprirea ploii sau pana la o vizibilitate mai buna.
Vremea innorata reduce vizibilitatea.
Fiti prudenti cand treceti pe langa alte vehicule. Culorile masinilor pot fi inselatoare iar lumina slaba agraveaza oboseala ochilor.
Nu conduceti in stare de oboseala!
Efectuati opriri din doua in doua ore sau la fiecare 160 de km pentru a va odihni.Uscati-va franele dupa ce ati trecut prin apa. Trecerea prin apa destul de adanca uda sabotii si placutele de frana. Franati usor pentru a-i usca.